بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت



رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور گفت: طرح احياي بافت‌هاي قديمي در22 روستاي كشور در دست اجرا است.

"علي تابش" روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از بافت تاريخي روستاي اسلاميه شهرستان تفت در استان يزد افزود: تاكنون‪ ۵۰‬روستا براي اجراي اين طرح، شناسايي شده است.

وي اظهار اميدواري نمود با همكاري دستگاههاي ذيربط، بافت‌هاي قديم هر روستا شناسايي و با مرمت و بهسازي آنها صنعت گردشگري، رونق بيشتري بگيرد.

وي اظهار داشت: روستايياني كه منزل قديمي دارند و خواستار مرمت و بازسازي با طراحي و نظارت بنياد مسكن هستند به آنان تسهيلات بانكي مورد نياز با سود پنج درصد پرداخت مي‌شود.

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشكري كشور هم نقش ميراث فرهنگي و گردشگري را در جاذبه‌هاي گردشگري و توسعه اقتصادي و فرهنگي هر منطقه، مهم دانست.

اسفنديار رحيم مشايي" افزود: ايران، جزو‪ ۱۰‬كشور اول جهان از لحاظ جاذبه گردشگري است كه مي‌تواند با جذب گردشگر، فرهنگ اسلامي و تشيع را به جهان معرفي كند.

وي از وجود‪ ۶۰۰‬روستاي تاريخي در كشور خبر داد و افزود‪ ۳۹۶‬روستا در كشور به عنوان روستاي نمونه براي گردشگري شناسايي شده‌اند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز در اين مراسم، احياي بافت قديمي اسلاميه كه در مسير عبور امام رضا(ع) قرار گرفته را كاري ارزشمند دانست.

حجت‌الاسلام "محمدعلي صدوقي" با بيان اينكه‪ ۷۴۳‬هكتار از مساحت استان يزد در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده نقش ميراث فرهنگي و گردشگري را در احياي بافت‌هاي قديمي مهم خواند.

طرح احياي بافت قديم روستاي اسلاميه شهرستان تفت، شامل كفسازي، بدنه‌سازي و ابنيه فني با صرف سه ميليارد و‪ ۷۰۰‬ميليون ريال اعتبار انجام شده است.
منبع:ايرنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا